Judo Danmark forlænger samarbejdet med landstræneren


Bestyrelsen i Judo Danmark har i efteråret evalueret samarbejdet med landstræner Peter Scharinger. 

 

Bestyrelsen har været meget tilfredse med Peters indsats for dansk judo – både i forhold til vores allerdygtigste atleter og i forhold til udviklingen af vores unge talenter. Derfor blev det besluttet at gå i dialog med Peter med henblik på at forlænge samarbejdet.

 

Her ved udgangen af 2021 er det derfor en fornøjelse at kunne offentliggøre, at kontrakten med Peter er forlænget til og med 2024, hvor der er OL i Paris.

 

Peter Scharinger udtaler: 

Jeg er glad for opbakningen fra atleter, trænere, forældre, klubledere og bestyrelsen i Judo Danmark. Jeg synes vi er nået et godt stykke i udviklingen, og jeg er meget stolt over at få lov til at være med til at tage talent- og elitearbejdet i Danmark til næste niveau. Vi har nogle dygtige topatleter og et godt system til at udvikle de unge talenter, og jeg vil gøre mit yderste for at gøre dette fundament så stærkt som muligt.


Også fra Judo Danmarks side er der tilfredshed med forlængelsen, som har været håndteret af fungerende sportschef Sune Aagaard og formand Søren Studsgaard. Således udtaler Søren Studsgaard:

Peter er en vellidt og dygtig træner, som leverer en kæmpe indsats i udviklingen af konkurrence-judo i Danmark. En af vores ultimative målsætninger var deltagelse ved OL i Tokyo, hvilket lykkedes. Men samtidig synes jeg vi kan være stolte over det system, vi anvender i vores talentarbejde. Peters kontaktnet i hele Europa er et kæmpe aktiv for Judo Danmark, og vi glæder os alle til at arbejde sammen med Peter de næste 3 år

 

Aftalen med Peter Scharinger er mulig gennem et tæt samarbejde med DIF og støtte gennem forskellige donationer.

 

Arbejdet med at professionalisere talent- og elitearbejdet fortsætter på alle punkter. Således arbejdes der også på ansættelse af en assisterende landstræner.